Jelikož občas dělám nějaké projekty i pro známé a kamarády, potýkal
jsem se s problémem evidence dohudnuté, rozdělané a dokončené práce. Tak
abych věděl co přesně chce druhá strana a co vlastně čeká mě samotného.
Jako první je vždy schůzka přímo se zadavatelem. Vidět se s ním a
říci si, co vlastně chce a co od dané zakázky očekává - co by mělo být
cílem. Zde je důležité se hodně ptát, i na zdánlivě vypadající
maličkosti a samozřejmě si tyto odpovědi zapisovat.
Nakonec si to ještě jednou celé zopakovat i se zadavatelem, že jsme si rozumněli ve všem.
Po
schůzce dělám sumarizaci co se bude dít následně, jak to bude probíhat a
kolik co bude přibližně stát. Tento soupis prací dělám v excelu a
následně v něm i "odškrtávám" co je již hotovo. Je důležité tyto úkoly
rozdělit na menší, aby šel vidět pokrok. Bude se pak pracovat dobře i
vám.
Jak práce pokračují, posílám každý večer novou sumarizaci
prací. Takto druhá strana vidí, že se to hýbe kupředu a vždy se něco
udělá.
Po dokončení všech prací, posílám konečnou sumarizici, že
je vše hotovo. Případně co by se dalo ještě udělat/vylepšit nad rámec
požadované práce.
Při předání je samozřejmostí se znovu vidět a odsouhlasit si toto dokončení.
Tento postup se mi osvědčil jak u větších zakázek, tak i u těch menších.
Žádné komentáře:
Okomentovat