21. 10. 2014

Jak začít nový projekt

Před asi půl rokem jsme s kamarádem začali na novém projektu. Jak to už bývá, nadšení bylo větší než plánování. Sice jsme si před samotným začátkem jakž takž řekli co a jak, ale i to bylo málo. Dnes už bych před spuštěním nového projektu začínal trošku jinak a hlavně si definoval předem některé důležité body.
  • Je partner naladěný na stejnou vlnu jako vy? Sdílíte podobnou/stejnou ideu?
  • Rozdělili jste si role, kdo bude co dělat?
  • Co je cílem nového projektu? Řeší nějaký problém?
  • Jaká je vaše konkurence a hlavně, jaká je oproti ní vaše výhoda?
  • Proč by si měl zákazník vybrat právě vás? Co mu nabízíte?
  • Jaká je vaše cenové rozpětí? Budete dávat slevy?
  • Jaké je vaše zaměření? Nebo děláte všechno?
  • Kdo je váš zákazník? Cílová skupina?
  • Jaký je váš příběh? Protože příběh prodává.
  • Kde všude budete působit?
  • Jak se budete propagovat? Pouze webové stránky vám zakázky nepřitáhnou.
  • Kolik peněz máte do začátku? Jaké budou vaše fixní náklady?
  • Budete hned zakládat firmu (SRO) nebo budete podnikat na jeden živnostenský list někoho z vás?
Otázek se jistě dá vymyslet daleko více, ovšem je dobré si zodpovědět alespoň některé, než se pustíte do reálného spuštění.
Osobně doporučuji spustit projekt již v nějaké rané fázi. Ale zase ne tak brzy, aby to zákazníka neodradilo. Pokud budete čekat, než bude vše rozmyšlené a hotové, může vás někdo předběhnout anebo vám dojdou síly.

Žádné komentáře:

Okomentovat