Před
asi půl rokem jsme s kamarádem začali na novém projektu. Jak to už
bývá, nadšení bylo větší než plánování. Sice jsme si před samotným
začátkem jakž takž řekli co a jak, ale i to bylo málo. Dnes už bych před
spuštěním nového projektu začínal trošku jinak a hlavně si definoval
předem některé důležité body.
- Je partner naladěný na stejnou vlnu jako vy? Sdílíte podobnou/stejnou ideu?
- Rozdělili jste si role, kdo bude co dělat?
- Co je cílem nového projektu? Řeší nějaký problém?
- Jaká je vaše konkurence a hlavně, jaká je oproti ní vaše výhoda?
- Proč by si měl zákazník vybrat právě vás? Co mu nabízíte?
- Jaká je vaše cenové rozpětí? Budete dávat slevy?
- Jaké je vaše zaměření? Nebo děláte všechno?
- Kdo je váš zákazník? Cílová skupina?
- Jaký je váš příběh? Protože příběh prodává.
- Kde všude budete působit?
- Jak se budete propagovat? Pouze webové stránky vám zakázky nepřitáhnou.
- Kolik peněz máte do začátku? Jaké budou vaše fixní náklady?
- Budete hned zakládat firmu (SRO) nebo budete podnikat na jeden živnostenský list někoho z vás?
Otázek se jistě dá vymyslet daleko více, ovšem je dobré si zodpovědět alespoň některé, než se pustíte do reálného spuštění.
Osobně
doporučuji spustit projekt již v nějaké rané fázi. Ale zase ne tak
brzy, aby to zákazníka neodradilo. Pokud budete čekat, než bude vše
rozmyšlené a hotové, může vás někdo předběhnout anebo vám dojdou síly.
0 komentářů:
Okomentovat